środa, 10 lipca 2013

Urządzamy domek Lundby

Domek dotarł już wczoraj.
Okazało się że to domek powystawowy, co nie było opisane w aukcji.
Ale spodziewałam się tego bo kosztował mnie zaledwie 220pln z wysyłką, gdzie za nowy zapłaciłabym ok 500.  Za pozostałą kasę można go nieźle wyposażyć :)

Podam Wam wymiary tego domku, bo mnie szlag trafił jak nie mogłam nigdzie znaleźć.
 Wysokość domku - 47cm
Szerokość/długość domku - 62 cm
Głębokość domku z wysuniętym basenem - 42 cm


Wysokość pomieszczeń/pokoi - 15,5 cm
głębokość domku - 21 cm
długość sypialni - 30 cm
długość salonu - 37 cm
szerokość kuchni - 16 cm

Domek rozpakowała Barbie Hard Rock Caffe  - mała dal to maskotka pozostałych lalek :)


Detale tego domku mnie zachwyciły, miękka wykładzina w sypialni,
I te parkiety na tarasach... 

 Jeśli masz kotka w domu, to bez obaw! W domku są szybki które możesz w każdej chwili wysunąć jak szufladkę i opuścić do dołu. Moja Kicia uwielbia tą małą lalkę, uwielbia ją "kraść" i nosić po domu, albo wygarniać łapą mebelki..i ogólnie robić małą rozpierduchę. Teraz bez obaw mogę domek postawić nawet na podłodze i Kicia nic z niego nie wyciągnie.




Domek z założenia ma sypialnię, kuchnię otwartą na salon i łazienkę.
Może zachowując skalę 1:18 upchnąłby kuchnię w salonie, ale ja lubię przestrzeń. Dlatego zrezygnowałam z łazienki - najwyżej lalka będzie robić do basenu :D 

Już wczoraj zapragnęłam zmian !
I rozpoczęłam remont domku. Zniknęły pstrokacizny z sypialni i paskudne różowe niby-kafelki z łazienki. 
Dziś od rana bawię się w glazurnika i z łazienki zrobiłam kuchnię :)
tzn jeszcze ją kończę. Projekty były dwa:
pierwszy z niebieskimi kafelkami na podłodze i super "słitaśną" tapetą w części jadalnej.. ale było zbyt niebiesko.
 Cały domek zrobił się niebieski. Więc zdecydowałam się na całkiem inny wzór.
Teraz kuchnia prezentuje się tak..sorki nie ma kto tego gruzu zamieść..  ;p

























Sypialnia zamiast kolorowych pasków tonie w niebieskościach - ale to dopiero początek.
Domki Lundby są w skali 1:18
Wszystkie mebelki jakie w nim umieściłam są w skali 1:12
Dałam radę... ufff
myślałam że się nawet nie zmieszczą.

W salonie dodam gdzieniegdzie tapetę, którą wybrałam jeszcze nim domek do mnie dojechał. Okazało się że kolory idealnie do siebie pasują. Zrobiłam też prototyp stolika z mojej bransoletki która podpasowała mi na nogę :D Stolik ma nawet nazwę :) - "Szmaragdowy Gród"

W domku Lundby zadbano nie tylko o sztuczne oświetlenie. Oprócz całej masy gniazdek do podłączenia lampek i żyrandoli, w domku są świetliki. Dzięki nim do salonu i kuchni wpada dzienne światło. A to sprawia że domek wygląda jeszcze bardziej realistycznie :) Ja teraz robiłam zdjęcia z lampą więc póki co nie wykorzystałam potencjału tego domku.

 UWAGA
 mam mebelki dla little dal/pullip i innych lalek / 1:12- piękne, ale nie pasują do projektu. Dostałam je w prezencie od Kate, dlatego nie sprzedam ich, ale chętnie wymienię się na inne mebelki / akcesoria / ubranka dla lalek. Jeśli ktoś jest zainteresowany to śmiało :)
 Kanapa + fotel
 a tak wyglądał cały domek wczoraj z inną kuchnią itp..
Jestem ciekawa Waszych opinii :)
Pozdrawiam :)

15 komentarzy:

  1. Mi się strasznie podoba :) zastanawiam się też nad zakupem takiego maleństwa :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Domek cudo. Emi w koncu będzie się mogła wyszalec. Sypialnia mi się baaardzo podoba. I ten basen... Ciekawe jak będzie wyglądała skończona kuchnia bo zapowiada się nieźle.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny, kilka przeróbek po swojemu i willa jak się patrzy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś mi tu nie gra z wymiarami, bo skoro domek jest w skali 1:18 to nawet nie można by było wcisnąć tam mebelków 1:12 bo by nawet nie weszły, a w twoim domku widzę sporo luzu.Jesteś pewna że to 1:18 a nie np. 1:10? Skala 1:18 jest przecież o jakieś 1/3 mniejsza niż 1;12, bardziej odpowiednia chyba dla Polly Pocket niż Little Dal?
    Karola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na stronie producenta jest podana skala 1:18, ze wzmianką że można go urządzać mebelkami do skali 1:12, jednak nie wszystkimi. Bo większość segmentów kuchennych ma H19cm, a Lundby na wcisk mieści te do 15,5cm wysokości. Mój kredens będzie miał raptem 2mm mniej.

      Usuń
  5. Sypialnia wygląda ślicznie, ciekawy wzór tapety do kuchni wybrałaś. :)
    Nowoczesne domki to jednak nie dla mnie ale patent z wysuwanymi szybkami jest genialny. :D Chyba mogłabym przeboleć nie pasujący mi styl i przynajmniej paskudom sprezentować parę własnych kątów.

    OdpowiedzUsuń
  6. BOMBA!!! Czekam na efekt końcowy ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny ten zestaw wypoczynkowy... może wystarczy u "tapicera" zmienić obicia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biegałam dziś i szukałam, ale nawet w hurtowniach nie mają białego skaju, a chciałabym obić je tylko taką tkaniną.

      Usuń
  8. Mam pytanie. Chciałabym zrobić hybrydę z lalki Midge z opakowania pojedyńczego i obitsu 27 centymetrów. Czy taka hybryda może się udać i jak dokonać przeszczepu głowy Midge na obitsu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety miałam do czynienia tylko z obitsu 11cm, i nie potrafię doradzić.

      Usuń
    2. Zawsze warto spróbować zrobić taką hybrydkę ;) Nie mam nic do stracenia.
      A jak odczepić główkę od ciałka u Fashionistas? Po prostu oderwać?

      Usuń
  9. Fajny domek. Gdybym miała same Pukiesie to sprawiłabym sobie podobny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na flickr znalazłam parę zdjęć tych laleczek w domkach Lundby :) gdyby go przeskalować na 1:12 jak to zrobiłam, miałyby pewnie fajnie. Może nie jest tak przestronnie jak przy meblach 1:18 ale daje radę :) dużo frajdy daje takie urządzanie.

      Usuń
  10. Bardzo fajny domek.
    Według mnie nie jest źle ze skalą, lalka wygląda na "dużą i dorosłą" ;)
    A Twoja Kicia wymiata - czuje lalkowego bluesa.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń